Monday 13 April 2009

KeluHan Hati Aku!!!

Salam....kali ni cuma nak berkongsi..rasa hatilah!
bkn apa...iyalh..mmg aku nie ternak ikan keli...secara kecil-kecilan kolam pun bkn ada byk mana 11 kolam je pun (tu pun campur kolam batu 4 biji)
jd..aku ni mmg ler..tukang buat kolam+supplier benih keli nyer sekali,
dan tak dinafikan adalah beberapa customer yg dah aku jalankan kolam kanvasnya, kenapa kita nak beli keli??? utk meningkatkan taraf hidup kan??? perlu ada minat kalu nak keje sendiri nie...bkn aper...ader sesetghnya takder inisiatif sendiri nak buat aper...utk ikan keli kesayangan diorg nie..mana tak nyer....benih mati..coll aku!..air busuk coll aku! nak tukar air pun coll aku!! yadoi ai~...bkn le tak nak tolong atau aper...kalu buat first time tu tak per...nak udah berulang 2 3 kali~ jiwa aku!

kalu dah tgk..ikan mati..tukar ler air nyer...masukkan kan ler..keladi bunting ke apa ke...mcm tuh...sbb aku nie bukan contract firming...secara jujurnya! kalu nak berkongsi pendapat boleh...tp bukan aku kena uruskan kesemuanya...hurmm...berdosa ke aku...kalu aku tak layan??? sbb tak termasuk dlm pakej aku...utk ulang alik...kalu ader masalah kecik pada ternakan keli....aduh! berdosa kah aku???? jawab..jawab..jawab..

No comments: