Monday 9 March 2009

Pendapatan Sampingan!!

Assalamualaikum,
buat pembaca semua.....wah~ ader ke pembaca tetap nie..ader menda baru yg aku nak kongsikan di tapak web nie...huhhhuuh~ bace ajer tajuknye...pendapatan sampingan musti ader yg terlintas..mengenai isu2 saham piramid kan...jawapannya ialah~ SALAHHHHH!!!!!!!

Sbb kali ni aku nak berkongsi mengenai pendapatan sampingan aku..iaitu..burung puyuh..hahhah~ aku baru jer nak try2 ternak burung puyuh~ kot2 tgn nie sejuk dan menjadikan?? bkn aper...cuma aku rasa..aku perlu menambahkan lagi pendapatan hidup aku.. bukan sekadar ternak ikan keli...

tak lupa jgk...aku skang sedang sibuk menerima tempahan etc : membuat kolam + memasang kolam kanvas..menjual benih dan ikan keli, makanan ikan dan aper saja jual -beli yg berkaitan dengan ikan keli ler...jd..setelah beberapa hari aku duk pegang kepala sblm tidur
(aceh! memikir ler tuh konon nya) aku nak tambah nak try bela burung puyuh pulak...bkn bermakna aku tak ternak keli dah...still ternak..sbb itu sumber rezki utama...ini bela puyuh kira sampingan la...alah..bkn byk mana pun aku bela..cuma 50 ekor jaaa~ hahahhahahah~ kelakau2,

jd...tujuan utama aku war-war kan dlm blog nie..adalha utk berkongsi pengalaman kot2 ader memana pihak yg dah lama berpengalaman dlm arena ternakan puyuh ni sile2 ler..kongsi info dgn aku yg baru belajar nak membela nie dan tak lupa jgk...jika ader sesiapa yg berminat membantu aku utk menambahkan pendapatan dari burung puyuh nie..kot2 nak membeli burung puyuh daging or puyuh telur...boleh ler contact aku terus...sama gak..mcm no phone kat atas tu...cuma..tak byk mana aku bela, cuma 50 ekor jer...kalu support korang tolong berikan pada aku insan yg mengharapkan modal insan pada semua, insyallah aku akn tambah lagi jumlah ternakan ini...

kiranya...ternakan 50ekor ni..adalha cubaan aku dlm usaha utk meningkatkan taraf hidup aku di kampung gajah nan permai, disamping mak + abah aku!!

tak lupa....jgk...ternak keli aku tuh! sesiapa yg berminat sila nak beli keli + benih + kanvas + makanan keli sila contact aku jgk...tau~ okey selamat...menyambut maulidur rasul 2009.. diharapkan kehadiran tahun ini mampu menambahkan lg rezki aku ini..INSYALLAH~ wasalam..

No comments: