Tuesday 10 February 2009

Kolam KeliKu Selepas 6 Month




Salam..

buat semua..pemilik-pemilik kolam keli..di malaysia..ewah~




ataupun yg baru berminat utk menjalankan pojek ternakan ini...membela ikan keli ini..sudah mula menarik minat saya...stelah 6 bulan bersamanya..walaupun dengan nyata..banyak rintangan dan cabaran yg terpaksa saya hadapi...

terutamanya..dari segi makan..wahhhh~ mmg byk keli-keli ini makan...jika sesiapa yg mempunyainya contact utk stock roti lama atau reject..sila le hubungi saya....




lihat saja keli-keli yg dijaga oleh saya..yg semakim membesar ini, mmg hati sedikit terhibur bler bijian makanan ditabur..maka melompat-lompat ler..ikan2 ini...






utk pengetahuan sedara dan sedari yang diluar sana..sekarang ini saya sudah pun menambah sebyk 4 kolan kanvas lagi di belakang teratak ibu saya...semuanya kerana inilah punca rezki selepas saya berhenti kerja di KL..bukan mudah pengorbanan ini...




inilah kolam kanvas yg baru ditambah oleh saya dan adik2 yang lain..atas bantuan mereka jugalah..sedikit kegusaran hati ini terubat,


mungkin saat ini saya masih mencari dimanakah bantuan kewangan yg dpt di perolehi oleh saya yg baru sahaja berhenti bekerja. dan tidak mempunyai gaji bulan..kerana sudah beberapa bank saya bertanya, semuanya mahukan jaminan yang tak mampu disediakan oleh saya pendatang baru dalam dunia ternakan aquatik ini...


sesekali..menjerit jgk batin lelaki aku nie..arghhhhhhhhhhh...dgn ikan2 yg semakin mahukan makanan yg banyak..masalah-masalah ternakan yang lain...namun semangat dan doa ibu...menyejukkan hatiku kembali...


sesekali aku dpt tempahan sdari org persendirian yg mahu memulakan projek ternakan ini.. insyallah akan aku sertakan gambar tapak projek ternakan yg di bina oleh aku dan faizal..di hantaran blog yg seterusnya,...jadi jika sesiapa yg berminat boleh le..menghubungi aku di talian yang tertera diatas...dan kepada mana2 pihak yg mempunyai contact utk makanan ikan yg murah silalah bantu..ya! modal insan anda amatlah saya hargai...


dan tak lupa juga..pada mana2 pihak yg tau cara termudah utk mendapatkan dana utk ternakan ini..kongsi ler info anda..buat saya..yg masih tercari-cari..ini..skian buat masa ini~


No comments: